FAQ

 

1. Czy można wykonać fototapetę/plakat/obraz z własnego zdjęcia?

Tak, jeśli tylko zdjęcie spełnia odpowiednie wymagania techniczne.
W celu sprawdzenia prosimy przysłać zdjęcie na adres biuro@fotostick.pl określając wymiary i rodzaj produktu.


2. Czy jest możliwość korekty zdjęcia, retuszu, fotomontażu?

W większości przypadków jest taka możliwość.
W tym celu należy skontaktować się z nami poprzez formularz kontaktowy ze strony z wybranym zdjęciem – dzięki temu wraz z formularzem otrzymamy zdjęcie którego dotyczy zapytanie.
Można też przysłać wiadomość e-mail z linkiem do wybranego zdjęcia i opisać czego ma dotyczyć modyfikacja.


3. Czy zdjęcie na wydruku będzie wyglądało tak samo jak na ekranie?

Nasze maszyny i komputery graficzne są odpowiednio skalibrowane tak aby jak najlepiej odwzorować kolory na zdjęciu -
dzięki temu nasze wydruki mają bardzo żywe kolory o odpowiednim kontraście i głębi.
Mimo to zdjęcia na wydruku mogą się różnić od zdjęcia wyświetlanego na monitorze, ze względu na m.in. różne rodzaje wyświetlaczy komputerowych, różne ustawienia monitora, różne właściwości materiałów na których wykonuje się wydruki.


4. Co to są marginesy i w jakim celu się je stosuje?

Margines jest to biały materiał dookoła właściwego obrazu, który należy obciąć przed montażem.
Zalecamy pozostawienie fabrycznego marginesu na czas transportu, w celu ochrony krawędzi fototapety w przesyłce.
Na życzenie i odpowiedzialność klienta można usunąć marginesy, w tym celu prosimy o zaznaczenie opcji „bez marginesów” na stronie produktu, przed dodaniem go do koszyka.


5. W jaki sposób fototapety są dzielone na części?

Standardowo fototapety o szerokości powyżej ok. 135-140cm są dzielone na pionowe części.
Wyjątkiem mogą być fototapety o stosunkowo niewielkiej wysokości (poniżej ok. 130-150), które można bez większej trudności przykleić w całości.
W miejscu łączenia wykonujemy zakładkę o szerokości 1cm w celu ułatwienia spasowania kolejnych części fototapety.
Istnieje możliwość uzgodnienia innego podziału niż opisane powyżej - w takim przypadku klient oświadcza, że jest świadomy możliwych trudności wynikłych ze zmiany domyślnych cech produktu.
Przykład standardowego podziału: Fototapeta o wymiarach 330x260cm zostanie podzielona na 3 części 110x260cm.


6. Jaki jest maksymalny rozmiar fototapety?

Nie ma produkcyjnego ograniczenia co do maksymalnej wielkości fototapety.
Jedynym ograniczeniem jest jakość zdjęcia, dlatego dla każdego zdjęcia w naszej galerii obliczone są maksymalne wymiary gwarantujące wysoką jakość obrazu na fototapecie.
Maksymalne zalecane wymiary wyświetlane są obok pól szerokość i wysokość na stronie produktu.
W przypadku niektórych obrazów naszej galerii nie ma maksymalnych wymiarów, co oznacza że dany obraz można wykonać w dowolnym rozmiarze bez straty ostrości ponieważ jest wykonany techniką wektorową.
Standardowo nie ma możliwości zakupu większej fototapety niż podane wymiary maksymalne dla danego zdjęcia -
jest to możliwe dopiero po konsultacji z nami i akceptacji próbki jakościowej którą wysyłamy na maila.
Ograniczenia maksymalnych wymiarów mają na celu zachowanie najwyższej jakości produktów i w konsekwencji zadowolenia z zakupionego u nas produktu.


7. Jaki jest czas realizacji zamówienia?

Czas realizacji wynosi maksymalnie 1 dzień roboczy.
Jest to czas od momentu otrzymania wpłaty (w przypadku płatności przelewem) lub od momentu potwierdzenia przez nas przyjęcia zamówienia, do wysłania przesyłki.
W szczególnych przypadkach, zwłaszcza spowodowanych przyczynami niezależnymi, czas ten może się wydłużyć za co nie ponosimy odpowiedzialności.


8. Czy można zapłacić przy odbiorze przesyłki?

Tak, można wybrać opcję płatności za pobraniem podczas składania zamówienia.
Koszt przesyłki w tym przypadku wynosi 25zł.


9. Na co zwrócić uwagę przy odbiorze przesyłki?

Prosimy przed podpisaniem odbioru przesyłki dokładnie obejrzeć opakowanie produktu pod kątem wszelkich uszkodzeń, przemoczenia, przetarć, zagięć czy naruszenia taśmy zabezpieczającej.
Jeśli paczka jest uszkodzona, patrz pkt. 10


10. Co należy zrobić w przypadku otrzymania uszkodzonej paczki?

Jeśli zobaczysz wyraźne oznaki uszkodzenia przesyłki, należy spisać w obecności kuriera protokół szkody, oraz odmówić przyjęcia przesyłki z powodu uszkodzenia. Takie postępowanie jest podstawą uznania reklamacji.
Pamiętaj, że potwierdzenie odbioru przesyłki poprzez Twój podpis, oznacza że akceptujesz stan przesyłki i w takim przypadku reklamacja uszkodzenia powstałego przy transporcie nie może zostać uznana.
Jeśli towar okaże się uszkodzony w transporcie i powyższe warunki będą spełnione, wykonamy i wyślemy go ponownie.


11. Jak wyciągnąć fototapetę z tuby?

Po zdjęciu taśmy zabezpieczającej z jednej strony, należy delikatnie zwinąć fototapetę wewnątrz tuby chwytając za końcówkę w środku rulonu, tak aby zmniejszył on swoją średnicę i fototapeta nie stawiała żadnego oporu podczas wyciągania.
Następnie można wysunąć rulon z opakowania. W przypadku wątpliwości, prosimy o kontakt - chętnie udzielimy instrukcji.


12. Czy można zwrócić produkt jeśli nie spełnia on moich oczekiwań?

Odstąpienie od Umowy przez Nabywcę nie jest możliwe w przypadku zakupu towarów o właściwościach określonych przez Nabywcę w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą.


13. Co to jest obraz wektorowy?

Jest to grafika wykonana komputerowo, której podstawowymi elementami składowymi nie są piksele a figury geometryczne. Dzięki temu możliwe jest skalowanie do dowolnego wymiaru bez widocznych "kwadratów". Grafiki wektorowe imitujące zdjęcia cechują się zazwyczaj mniejszą ilością szczegółów widocznych w powiększeniu, niż zwykłe zdjęcia.